torsdag 12 februari 2015

smaller objects



 
Arkitekterna Mårten Claesson, Eero Koivisto och Ola Rune lanser på sitt 20 års jubileum sitt egna varumärke Smaller Objects.

Jag bara älskar allt denna trio gör som alltid är tidlöst och otroligt snyggt!


 
Smaller Objects omfattar mindre föremål som kommer finnas till försäljning på den egna hemsidan, hos Asplund och hos utvalda internationella återförsäljare.
 
 
 
 
 
 
”När jag inte hittar de föremål jag själv vill ha, börjar jag skissa. Det är och har alltid varit en glädje för mig att rita mindre objekt, och jag vet att jag delar den passionen med många andra designerkollegor,” berättar Mårten Claesson.
 
 
”Jag är extremt kräsen när det gäller vad jag själv har hemma”,säger Eero Koivisto: ”Vår första kollektion består av åtta lågmälda men ändå självklara föremål som passar in i de flesta miljöer”.
 
 
Som allt annat vi är inblandade i tror vi på det långsiktiga perspektivet. Jag hoppas att vi får möjlighet att inspirera människor att välja väldesignade vardagsföremål som vårdas ömt innan de lämnas vidare till nästa generation”, sammanfattar Ola Rune.


 
 
//Susanne
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin