fredag 9 maj 2014

news in my kitchen



Hej där!
Ja, nu är jag tillbaka igen och som gubben i lådan ploppar jag upp då och då. Har haft fasligt mycket med jobb och då vill inte inspirationen infinna sig och bloggen är mitt andningshål för inspiration.

Därför fick den vila några dagar extra. :)


Köket har fått en ny vagn, perfekt för frukostens attiraljer...




På udda hyllplan samsas favvomuggarna, ja på hyllplan som egentligen inte alls passar, men just därför tycker jag det är extra charmigt. Man tager vad man haver helt enkelt!

Här ovan ser ni favoriter jag aldrig ledsnar på från Höganäs och till höger Iittalas snyggingar Sarjaton.




Köksbordet används ofta som arbetsbord eftersom vi valde att ha kvar det gamla köket från 50-talet som knappt inga arbetsytor har.

Vi har ett matrum med stor matplats, men till vardags hamnar vi alla ändå i köket för att äta och inte sällan är vi minst 6 personer.

Så det blir trångt, men desto mysigare.




Vagnen fick jag av sambons gulliga far. Den har antagligen stått på ett bageri tidigare och sedan legat utomhus i ett antal år och samlat på sig både mossa och lort.

Så det tog mig några timmar en kväll i våras att skura den ren!




Det vackra fatet från Rörstrand är ur serien Svenska rödlistan. En  porslinsserie med motiv på några av de 4000 arter som är hotade i vår Svenska natur och som kan vara på väg att försvinna.





Hi there!
 
Finally Im back. Have had busy weeks of work and simply no time left for blogging.
 
There are some news in our kitchen. A while ago I got this trolley, was inspired on latest Formex interior fair by the talented Synnöve Morks idea of using them in her exhibition at the fair.
 
Now when I have one I use it in our kitchen. Perfect and easy for storing all we need for breakfast, mugs, plates etc.
 
have - a - wonderful - evening
 
Susanne xoxo 

2 kommentarer:

Eva sa...

Vilken kul idé att använda vagnen till porslin. Fint & enkelt!
Härliga, inspirerande bilder!
Kram Eva, Tinibelli

Unknown sa...

Nydelig ;o))
Klem Elisabeth

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin