tisdag 26 februari 2013

time to work

Hej hopp!
 
I dag blir det en heldag på mitt kontor. Äntligen känns det färdigfixat.
 
Det är inget flashigt, lyxkontor precis, men det passar mig perfekt. Mycket begagnat och lite kantstött, precis som jag!
 
Den lilla hurtsen ovan är fyndad på en loppis och sedan upphottad med lite vitfärg och är nu ett perfekt extra utrymme för diverse papper.
 
 
 
 
Tidigare hade jag de två borden längs med väggen vid fönstret. Borden ja, det är två sådana enkla billiga playwoodfällbord av den modell man ser på marknader mm. men med vitfärg blev de riktigt fina. 
 
Det var i och för sig snyggare att ha de stående längs med väggen, men för min del alldlels för opraktiskt. Dessutom känns det bättre att sitta och ha överblick ut över trappan istället för att ha den bakom sig.
 
 
 
Nu finns det plats för både ritningar, syprojekt med mera och redan nu (bilderna togs sent i går eftermiddag) är bordet fyllt med både tyger, textmaterial och ritningar!
 
 
 
Närmast väggen står två gamla vitmålade ikeahurtsar som jag lagt en skiva på (skivan hade vi över sedan en garderobsrenovering).
En perfekt plats till sådant man vill ha nära till hands, men ändå inte direkt på bordet.
 
Näpp mina vänner, dags att sätta fart, men först ska det här gamla åbäket proppa i sig alvedon och näsdroppar för mota bort den envisa förkylningen några timmar.
 
kram S
 
....................
 
 
Hi there!
 
Here are a few more pics of my workingspace.
 
It feels great working here after rearranging it. Just by moving the two tables around it's like a whole new room...
 
Simple but functional, just like me! ;)
 
have - a - good - day
 
love S
 

20 kommentarer:

Bettan sa...

Sååå läckert!! :)

Ha en fin dag!
Kram Bettan

Maria i Lilla villa vita sa...

Vilket underbart kontor du har!

Krya på dig, dessa baciller är verkligen tröttande!

Kram Maria

caroline @trend-daily sa...

Susanne-you have such a gorgeous office and beautifully styled! It looks like the perfect place to recover! :-)

Kallholmen sa...

Tack för inspirationen...jag håller just på att flytta mitt jobbarkontor:-) så pärmar, broschyrer, prislistor mm ska samsas med min mans företag och vårt privata på 10 kvadrat....HJÄLP! Kram Caro.

Lisbeth Williams sa...

Fnissade till lite när jag såg stafflit och kamerastativet i ett hörn. Känner mig som hemma. Och tricket med hurtsar som står med ryggen mot varandra. Check. Vill inte heller ha för många grejer på arbetsytan (nu är det kaos!). Även väggytorna förblir odekorerade hos mig, för att ge plats åt aktuella projekt. Här råder "form follows function" och skulle aldrig platsa i ett inredningsreportage ;-)

Änglarnas hus sa...

Ditt arbetsrum är så ljust och härligt! Där skulle jag lätt kunna avara kreativ!!

ha en fin dag goaste!! Kram Sanne

På landet vid havet sa...

Ljust och superfint!
Kram Mia

Unknown sa...

beautiful work space!

Gabriella sa...

Verkligen härligt och inspirerande!

tre nyanser av vitt sa...

Fräscht, inspirationsfullt och trivsamt!!

Nyfiken var du fått tavlan med bokstäver ifrån, är på jakt efter sådana ögonkollartavlor men hittar inga...Jag gick så ofta på synkontroll när jag var liten och skulle så gärna vilja ha en egen liten samling av såna hemma :) för att känna mig liten igen...

Ulrica Gath sa...

Tack för inspiration! Vilken otroligt läcker arbetsplats, den satte igång mina tankar! Tack!!

Ulrica Gath

millandante sa...

Superfint!! Ser så kreativt och inbjudande ut!
Kram

vosgesparis sa...

It's so cool to see how our tastes are changed over the years ;) Looking like a great work space !

johanna sa...

Såååå himla fint!!!! Du är helt fantastiskt duktig..Hoppas du kryar på dig snart!
Kram Johannna

Annas skattkammare sa...

Så fint du har i ditt kontor! Riktigt inspirerande! Hoppas du fick lite gjort och att du lyckades mota förkylningen.
Kram Anna

Inramad inredning ~ Shabby chic och lantligt sa...

Åh så snyggt!
Där skulle jag mer än gärna sitta och arbeta :)

pilotfrun sa...

Så vackra bildet! och vilket kontor.... Det är nog det stället som jag tycker är svårast att få snyggt.
/Rebecca

svart vitt och rött sa...

Snyggt, snyggt, snyggt... supersnyggt fixat! ljust o fräscht! Ha en riktigt go fredag!

Anonym sa...

This is statutory control from the Pivot on owing Education. Neighbourhood authorities (LAs) obligated to acquire esteem to it when carrying manifest their devoir to set up suitable full-time tutoring (or part-time when felicitous in compensation the offspring’s needs) for children who are unable to attend a mainstream or noteworthy circle because of their robustness

http://brukarstwo-malopolskie.com.pl/tag/skup-metali-lodz/
http://prostata.rzeszow.pl/index.php/site/details/17686/licea-dla-doroslych-warszawa
http://variacentrum.pl/miasta,i,panstwa/licea,dla,doroslych,warszawa,s,857/
http://www.dopa.1.pozycjonowanie-1.czest.pl/tag/Licea%20dla%20doros%C5%82ych%20warszawa
http://www.katalog.uwas.waw.pl/t/szko%C5%82a%20dla%20doros%C5%82ych%20warszawa

Anonym sa...

Tyya's dad won't overload anything sizeable at the depend on - no ice cream, no sweetmeats, no cookies. But when the saleslady puts a valuation sticker on Tyya's nose, Daddy is decisively stiff to suborn something goodness

http://www.webhunter.pl/?p=1


http://rapbooks.biz/category/wiadomosci
http://auschwitzonline.pl/kat/historia/page/2
http://mediawpolsce.pl/sposoby-lowienia-klientow.html
http://pizzeriadaantonio.pl/tag/perla
http://ecofestival.pl/tag/2plus1

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin