onsdag 11 maj 2011

Gardening





Halloj!

Här ser ni resultatet av ett av min jobb i trädgården de senaste dagarna.
Ser inte mycket ut för världen just nu, men med lite tålamod så kommer det bli mycket mysigare vid den här lilla uteplatsen nedanför köksfönstret med lite grönt runt omkring.

Några buskar är planterade, och i stenrundeln har jag satt en humle som förhoppningsvis kommer klättra upp och klä in ställningen. Humlen satt tidigare intill vårt lusthus, men envisades med att alltid växa in i hela lusthuset...
Hoppas bara den tar sig efter den hårda behandlingen när jag grävde upp den!

Någon som vet om dom är svåra att få att trivas när dom flyttats?

_____________________

This is some of the work I have done in our garden these last days. It doesn't look much right now, but hopefully the plants will grow up fast and make the patio more cozy.

have - a - nice - day - in - the - sun - dear - blogfriends

Susanne

14 kommentarer:

Millas hem sa...

Jisses så vackert! Längesedan jag kikade in här nu, känner att jag måste läsa ikapp! Det blir såklart trevlig läsning!!!

Kram Camilla

jenny ~ house of jenny sa...

Underbart vackert! Där hade iaf jag trivts!

Hoppas solen skiner på dig idag!

PUss!

Haze design sa...

Jätte fint! :-)

Anonym sa...

Min lilla erfarenhet av humle är att den är svår att ta död på!
Praktiskt att ha sittplatser direkt utanför köksfönstret, bara att langa ut kaffet, praktiskt.
Ser jättefint ut.
Margareta

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint det kommer bli så vackert sen när allt växande kommit igång!
Ha en underbar onsdag!
Kram/Lena

majra1 sa...

Humlen kommer nog att växa så det knakar trots flytten. Den dödar man inte i första taget.. ;D
Blir nog jättemysigt där sen med växterna.

Mari

Kristin sa...

Hej Susanne! Humle är så vackert, men visst, den kan ta överhanden. Min erfarenhet av att flytta humle är att den kanske inte breder ut sig och växer jättemycket det år den flyttats, men att den hämtar sig till kommande år. Så jag tror du kommer få en jättefin uteplats men kanske inte redan i år. Vilken härlig uteplats förresten, jag blir lyrisk. Älskar vita trämöbler, och jag älskar sten också!!!! (Tur jag bor i Småland...)

Kram Kristin

Villa Carl Larsson sa...

Det ser så ljust och fint ut. Vitt är helt enkelt lösningen på det mesta hihi.

Ha en bra onsdag. Kram Josefin

[room] by sofie sa...

Du har verkligen jobabt hårt, ser jättefint ut!

Kram Sofie

Olivilla sa...

HO HO HO! Finally we see the result!
It looks great so nice and pretty, have a nice day you to!!!!

olivilla!

kråke sa...

Så fint ni har det i trädgården:)) Vad har ni för singel/grus...håller på att göra gångar i trädgården och kan behöva alla tips:))

kram på dig

kråke

liljer og konvaller sa...

Jeg tror det rigtig fint og hyggeligt, når det først er vokset til. Håber du vil vise os billeder igen senere på sommeren!
Klem Ina

Millygarden sa...

Tror humlen är rätt tålig om den trvis kommer den rätt snabbt igen.

Snyggt arbete med uteplatsen och gruset.
Kraam Marina

Vida sa...

här har du jobbat duktigt;))så vackert det blev och jag tror att det kommer att växa så det knakar..

planterat vinrankor på Österlen..gissa om jag är öm i kroppen;))

goadugodnattkram
Vida

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin