torsdag 11 november 2010

This year's taste


Kikar bara in och berättar att nu har jag provat årets glögg med smak av saffran, och tänk jag som är en sån glöggälskare blev faktiskt lite besviken.
Konstaterar lite surt att systembolagets saffransglögg helt enkelt inte är något för mig, utan jag håller mig nog till de mer traditionella smakerna...

Nu mina vänner är det läggdags för mamma me and Alice... Vi ses i morgon!

Tonight I tried this year's taste of mulled wine. This year it has a taste of saffron, but I didn't like it at all. I'm more in to the traditional flavors... At least the bottle looks nice... ;)
Sleep tight!

Puss Suss
ps. Tack till er snälla läsare för tipsen! Ikväll blir det till att prova den iskall med is...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig suss! I år var den inget vidare i smaken. Förra ärets smak var däremot god.
mvh Gunilla

Anonym sa...

Testa en gång till, kall med ett par isbitar..nästan all "vit" glögg är godare på det sättet.
Signe

LantlivsAnette sa...

Jahapp, då vet man det, då behöver man inte känna någon stress över att hinna hämta en flaska på systemet, de är ju alltid slut där..
Jag håller mig nog till Blossa då, som vanligt..
Måste nog köpa en flaska till helgen..
Ha det gott
Kraaam Anette

Anonym sa...

Drick den iskall! Jag tyckte att den var en riktig höjdare så, men då är jag iofs en fan av vit glögg och inte den röda.

n o r d i n g å r d e n sa...

TACK för den provningen, då slapp jag själv:) jag är en riktig glöggoman men, saffran gillar jag inte så mycket i varken mat el dryck, förutom saffransbullar då- som jag älskar! Mitt dagens tips kanske passar dem som inte gillar glögg alls... ha en bra blogghelg!! Mari.

Anette sa...

Jag har bara en favorit när det gäller glögg och det är Blossa, den man köper på ICA. Har testat så många men , nej, ingen slår Blossa, den smakar glögg för mig ;)

Men visst är det kul att det kommer lite nya sorter. Nån annan kanske gillar dem =)

ha en lugn och skön fredag

kramar @nette

AC sa...

Jag Älskar glögg i alla dess former och sorter. Jag tyckte att Blossa 2010 saffran är riktigt god och har redan "tömt" en flaska. Tur att jag har fler i lagret, så det lir nog glögg till Idol ikväll. Gillade även den kall med is elr limeskiva i.
Tyvärr har sytembolaget fårr skicka tillbaka Dufvenkroks chokladglögg i år och den tycker jag är mkt godare än Luciaglöggen. Men det finns ju flera andra sorter att testa.
Kramiz AnnaCarin

Unknown sa...

Nice bottle!!
Greetings from Karin (Mooi)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin