onsdag 17 november 2010

Old time




Min mamma älskade roliga smycken och klockor av alla de slag, så jag tog en titt i hennes gamla bijouterilåda häromdagen och hittade den här klockan. Tycker den är ursnygg!! Ska bara se om jag har en brun fin skinnrem till den så blir det klockrent!!
Ha, ha, vad vitsig jag är va ?? 

Har ni förresten tänkt på vad lite man använder klocka nu för tiden. Jag har aldrig någon klocka längre utan tittar mest på mobilen, men med en halsklocka får man både smycke och tid på samma gång... Inte så dumt!

A few days ago I had a look in my mothers old jewelrybox and found this old watch! I never wear armwatches nowadays but with this on a nice chain or leather strap I get both a necklace and the time...

Puss från Suss

10 kommentarer:

Gruvgatan 13 sa...

Mycket vackra smycken och väskan är jättefin.

Vi hälsar dig och dina besökare välkomna till vår nya butiskblogg.

Vi har dessutom i dag en UTLLOTNING!

Hjärtligt välkomna! // G13.

manon 21 sa...

Belle association ce vieux cuir et ses bijoux.

Amicalement,

Manon

Anonym sa...

Ja den klockan var fin, stilren. Jag har kvar en låda från pappa med gamla rovor, urtavlor och andra delar utav klockor. Du vet han samlade ju på allt och det har jag ärvt i dubbel bemärkelse. Får se om jag kan rota fram lite intressant ur den och göra något fint upphäng på väggen kanske. Kram Helena

Anonym sa...

Hej Susanne
Ja det är så sant så... Men vilken fin klocka du har fått!
Trevlig onsdag!
Kram Nina

Gry sa...

Masse flotte smykker!
Klokken og gaffelsmykket spesielt!
Ha en vakker november! : )

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jättefin klocka!
Ha det gott! Ina

Vida sa...

superläckert..jag tycker oxå det är roligt med smycken men använder nästan aldrig;))sparar ändå på fina sådana i ett träskrin..

dina smycken är ljuvliga och så mycket affektionsvärde:)

köpte en tunn svart swatchklocka när jag var i Rom som är en foreverkeep och används vid fina tillfällen..

städahusettrisskvällmedvännerkram
Vida

Norrfrids Eija sa...

Ja, eller de stora fickuren som herrarna bar i rockfickan förr - vilka skatter, silvriga och snirkliga och URläckra!
Eija

Anonym sa...

Finfint som vanligt!!

enannanhelena sa...

Ett UR-kul inlägg! Jag var bara tvungen, kan ju inte låta dig vitsa helt på egen hand :)

Skämt åsido; för ett tiotal år sedan köpte jag mig själv :) (jag hade varit såå snäll) en riktigt cool klocka i julklapp. En Diesel, med stor kantig boett i turkos!! Å ett svart kraftigt armband till det. Jag gillar den fortfarande jättemycket, därför händer det, både nu & då, att jag faktiskt bär klocka i dessa mobiltider.

/helena

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin