fredag 12 november 2010

Keep it open!


För ett tag sedan lovade jag att visa er vad jag har gjort med vårt skåp i tv-rummet...
Här ser ni resultatet! Det är inte på långa vägar färdigt ännu, utan tanken med det hela är att innehållet sakta ska få växa fram. Det ska vara ett sorts tittskåp blandat med resminnen och annat som betyder något för oss... Tidigare var det fyllt till bredden med gamla fotoalbum och annat bråte som i stort sett rasade ur när man öppnade skåpet... Nu ska några av de finaste bilderna sättas i fina ramar och få synas här i skåpet istället för att gömmas...

Det är en sån skön känsla att det är Fredag och att det snöar för fullt, och ni som ska ut och åka, kör försiktigt!
Ha en fin dag och kram till er alla!

A while ago I promised to show what I did with the big cabinet in our tv-room. Before it was a big mess and filled with everything...
I cleaned it out and now we keep the doors open and we fill it with memories and other things that means something to us...
Have a wonderful Friday dear friends!

♥ Susanne

36 kommentarer:

hagagården sa...

Jätte snyggt skåp och va fint du har fixat i det.
kram o ha en fin dag.
ninni

Lilla Li sa...

Shit vad coolt! Var får du alla grymma ideer från?
tack för ännu en insperation. Du e min guru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hälsningar /Li

Alle mooie dingen sa...

Nice you did well!
greetings
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Anonym sa...

looks great !!! and what a good reason to "clean" the mess we tend to have ;)
Bon week-end !
corinne

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hallå där! Vilket fint skåp och bra idé att ta tillvara på reseminnena.. Hittar som alltid mycket inspiration och ögongodis här.. Trevlig helg! Kram Kerstin

Hemma hos Märtha sa...

Hej!
Alltid så fina bilder från ditt hem!! Man får så mycket ideer och inspiration att fixa och dona!Jättefint skåp!!

Trevlig helg!
Kram
Anne-Lie

@nette sa...

Det var kul att få komma IN i skåpet hemma hos dig.....men nu går jag ut ur skåoet och ut i snön.

kramar @nette

Anonym sa...

Åh vilket underbart vackert skåp !

Ett sådant skåp skulle passa utmärkt i mitt Skärgårdshus.

Jag är övertygad om att det kommer blir jätte bra att samla era resminnen i skåpet... precis som ett tittskåp som du själv skrev. En skojig idé faktiskt !

Och nu när jag ser din ljusslinga över skåpet påminner det mig om att jag måste skynda mig ut för att köpa en... eller kanske två nya ljusslingor. Advent närmare sig med stora steg... Mysigt !

Ha en fortsatt trevlig fredag

Daydream Living sa...

Good weekend to Susanne!
Maureen

Mejrams! sa...

Vackert och vilsamt, ett riktigt tittskåp. Sen är ju skåpet i sig en riktig pärla.
Här i Karlskrona är det bara gråmulet och litet regn. Ha en skön helg!/Merja

Anonym sa...

Så läckert!
Du har verkligen en helt egen stil. Jga kanske kan göra något liknande i vårat fula vitrinskåp. tack för tipset.
Trevlig helg! Ann <3

marie sa...

Åhh..det är så snyggt! Love it!
Ha en härlig helg
Marie

Husbysjutolfts sa...

fint skåp och innehåll.

Jag hittade skorna igår. Det blev ett par vita ;-) kommer matcha min vita skidjacka och vita skidhandskar.
Sen var dem snyggast på mig tyckte jag.;-)

tack för tipset.
trevlig helg.
kram

Mjuka sa...

Va fint!! Ljuvligt att visa upp och inte dölja
kram Malin

helle sa...

Super ide, det ser rigtig godt ud!

God weekend!

Vida sa...

Himla fint Suss...vilket vackert minnesskåp...man behöver bara titta en sekund för att få liv och lust och inspiration och energi...

:o):o):o)kram

finnes:gummistövlarsydväst
Önskas:snöskorlovikavantar
Vida

Anci sa...

Fint !! Jag saknar ord, därför blir kommentaren kort :)

Ha en skön helg

Kram
Anci

Anonym sa...

Håller med föregående talare!! Skitsnyggt!
Linda

Millygarden sa...

Snyggt, riktigt snyggt stylat i skåpet!

Har du fått någon hälsning från mig? Kom han ihåg vem som hälsade! Kunde inte låta bli att fråga Rickard från Borlänge som varit med på flera Auktioner i sommar och en torsdag i bollnäs på auktione efter min sambos morbor.Om Rickard möjligtvis är den du lever med! Jo så var det ju! Kul, hälsa från Milly Garden Marina. Han såg lite undrande.. men okay då!

Kram Marina

Iris (Irideeën) sa...

Like it a lot! Have a great weekend,

Iris

blacknwhite.dk sa...

Hej,

Superflot : ) Og skøn blog du har.
God weekend til dig

knus Vibe

Millygarden sa...

haha, Jag förstog nästa det. Vi åkte till Österrike två dagar efter den där torsdagen och har varit borta i två veckor så idag när jag satt här flög det i mig att fråg dig. Jo vi har bekanta i dalarna och tänkt i två år på raken att jag ska hinna med och besöka din sommarförsäljning men vi har haft fullt upp här hemma så än har vi inte kommit åt Dalarna. Vi kommer! Brukar du hänga med upp till Bollnäs på auktion? Det är snart dags för kvalitén antar att din Rickard ska dit då! Vi kanske ses.

Kram Marina

koralee sa...

So lovely...mine is always open for display. I love it that way. xoxoxo

Hugs for a great weekend.

Cindy sa...

YOur cabinet looks really great, Suzanne. I have one that I have wanted to fill with shelves. I should do it. Oh, and paint it white.
Hugs, Cindy

Kamomilla sa...

Snyggt! Jag drömmer om ett vitrinskåp med samma ide´. Bara man skulle ha en ledig kvadratmeter någonstans...

ha en skön helg!
Kamomilla

Tracie~MyPetiteMaison sa...

I agree, Susanne. It's beautiful & stays that way when open.
Good weekend to you.
~Tracie

Inredningsfrun sa...

Hur fint som helst!!! Man tröttnar aldrig på dina vackra bilder!!

Trevlig helg!

// Inredningsfrun :)

alexa sa...

Beautiful and happy blog, Im glad I found you!!

Have a lovely week end. :-)

♥ Fyra årstider sa...

Underbart flera gånger om!
Kramis Lotta

himlen runt hörnet sa...

Susanne!
Du är makalös! Allt du rör vid blir underbart! :-)
Får man fråga vad du målat skåpet med för färg? Det var verkligen fint!

Hoppas ni får en toppenhelg hela familia!

Kram Kimmie

Soulful Mama sa...

It's beautiful!

~ Clare x

Anonym sa...

What a fabulous cabinet...and a gorgeous room. It takes on a totally different look with the doors open and I imagine it will be fun to constantly change what's inside with different memories, found items, holidays....
Thanks for all your lovely inspiration ~ Have a wonderful weekend.

enannanhelena sa...

Precis den idén fick jag för ett tag sedan, tittskåp, fast i mindre skala...ett måste när man bor på ynka 60 kvadrat, men finns det stjärterum så..:)

Det perfekta skåpet "dök upp" på en auktion nyligen, ett gammaldags dockskåp!! Vem sitter å sover, ja i andra tankar i alla fall, precis när skåpet ropas ut?!!

Tvåhundrasextio kronor gick det för. Ett fynd! för någonannan...

Så när jag ser ditt fina skåp, så blir jag ännu surare..:(

Fast :)-hälsn till dig ändå såklart
helena

Mys och hemtrevnad sa...

vad fint det blir i ditt skåp..här regnar det...all snö är borta igen! Ska passa på att plocka mossa och granris idag innan snön kommer igen...tänk att jag alltid ska vara ute i sista minuten...ibland är det frost och ibland snö och så får jag ingen mossa...hum...men NU ska jag hinna iaf...kramis semlan

Goa sa...

SHIT, så fint!!!
Love it!

Kram på dig sötis och en lycklig lördag..:)

Anonym sa...

Herre gud Susanne hur många stora vackra skåp har du???
Har sneglat på det vackra glasade skåpet som du har ert matrum,jag spinner som katten.
Kraamar Therese
(www.herbretantik.se)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin