måndag 15 november 2010

Good morning sunshines!

Love this picture from Taverne-agency.
Godmorgon solstrålar!
Hoppas er helg varit lika bra som min...
Jag har haft det toppen, men har ätit alldeles för mycket gott och det har blivit alldeles för mycket stillasittande nu igen så den här veckan betyder nya rutiner för mig. Jag ska (läs måste) börja träna! Måste helt enkelt ta mig i kragen och komma igång. När man jobbar hemifrån som jag gör är det så lätt att man blir en latmask. Det gäller i alla fall mig som hela tiden kommer på någon bra ursäkt, eller så heter det jag ska bara...

Nu är det slut med det, för här ska det promeneras och joggas för hela slanten! Hopprepet har jag redan tagit fram och kört med en vända! (15 minuter i morse var inte kul vill jag lova, men det kommer bara bli bättre)...

Jag gör inte det här för att banta på något sätt utan för att må bra, men råkar några volanger försvinna så gör det absolut ingenting! he, he... och viktigast av allt är att på köpet kommer också barnen att tänka lite hälsosammare...

Today I start my new healthier life with more training and better food. When you work from home like I do it's always so easy to have excuses to skip training or good food!

This morning I started with fifteen minutes och jumping-rope! (Wow how hard it was, but it will and can only get better!) I will also take powerwalks and in a while add jogging too...
Wish me luck!

kram Susanne

4 kommentarer:

Lauras gård sa...

Jag hänger också på! I går var jag iväg och köpte en crosstrainer och så köpte jag träningskort på gym för någon vecka sedan... Man måste ju göra plats för alla extra julkilon, eller hur;) Kram Stina

Inredningsfrun sa...

Ja, det är lätt att det blir för mycket av det goda!! Speciellt nu när det nalkas jul!!

Men, men! Livet är för kort för att inte njutas :)

Kram

// Inredningsfrun

Lise-Lotte sa...

Hej!
Finns en fantastiskt bra bok som jag köpte igår som heter
Kärnfrisk Familj den kan jag verkligen rekommendera.
Ha en härig dag.
Lise-Lotte

enannanhelena sa...

Jag skulle hellre sätta mig ner :) i den fina fåtöljen (på bilden) ta ner en luta, luta mig tillbaks :) & slå an ett par ackord... men ditt förslag är nog vettigare...
;)-hälsn helena!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin