torsdag 4 november 2010

Frame the family with scrabble...


Har en hel drös med brickor liggandes från ett gammalt alfapet.
Jag brukar använda dom till lite allt möjligt, men den här idén kan jag inte ta åt mig äran för. Jag såg det hos inredningsbloggen villa DIY som i sin tur sett det någon annanstans...

Man kan hitta på så mycket kul med dom. Varför inte göra roliga kort när man går bort eller namnskyltar ovanför krokar mm.... Det är återigen bara fantasin som sätter gränserna och
begagnade alfapet spel kan man hitta då och då på loppis för bara ett par tior...





I have used an old scrabble game to frame my dear familys names... It was done in five minutes!
You can use them to do so much fun things! Maybe som nice birthdaycards or you can put them abow hangers, or on storage boxes...
They are fairly easy to find in fleamarkets and costs almost nothing...

Have a wonderful day dear blogfriends!

Kram Susanne

26 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vilken strålande idè.


Tack för all inspiration som du delar,
jag älskar bara den här bloggen!

Kram o kraam, Annaleena

Fröken Grön sa...

Det där är en toppenidé! (Har goda vänner som har målat något liknande i rutor direkt på väggen.)
Önskar dig en skön allhelgonahelg!
/Anna-Karin

Anci sa...

Det är så fint ! Jag gillar den idén, var den än kommer ifrån.
Tur att era namn passar så bra ihop :)

Kram
Anci

Country Hill sa...

Fiffig idé, blev ju riktigt snyggt!
Ha det gott!
Kram Lena

Unknown sa...

What a great idea! You are such a smarty pants and I will be a copy cat for this.
Hope you are enjoying your day,
Hugs from Florida,
KarenSue

SWEDISH HOUSE sa...

Hej Susanne

I LOVE IT!

I am made about letters/numbers and signs...always have been.
Along time ago I've used scrabble on my blog sidebar for LOVE PEACE JOY my favourite words.

I found some great vintage letters games at Eriks Hjalpen yesterday, I'm hoping to post about them tomorrow.

Hope you & your family are all well
LOVE PEACE enJOY HostLov

Julie
x

Sara sa...

Vilken rolig och fin idé.
Kram

Ett Vitare Hem sa...

Wow vad läckert det var!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Ljuva Drömmar sa...

Snyggt!!
Tur det finns många kreativa människor som man kan låna idéer ifrån.

Gillar även det som hänger på krokarna.

Önskar dig en skön dag, kramar Maria!

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia sa...

This is so creative, I love it!
XO
Kristin

Vida sa...

helt underbart, ska leta efter bokstäver på kommande loppisar..

tusentackduärmittgodisidagkram
Vida

Unknown sa...

HOW WONDERFUL! What a great idea.
Karen

Körsbärsgården sa...

Hej Susanne!

Jag flätade för att par år sedan samman namnen från oss i vår familj och köpte sedan lösa bokstäver som jag målade och limmade upp på en garderobsdörr. Det blev ett personligt konstverk som jag är jättenöjd med. Att Alfapetet kunde vara till hjälp tänkte jag inte på, jag kladdade på rutat papper tills jag var nöjd. Har även använt samma grundidé och gjort en tavla som bröllopsgåva, då jag flätade samman brudparens namn och en massa ord som hör kärleken till. Personligt blev det och dessutom väldigt uppskattat.

Eftermiddagshälsning från Karin

Robin Johnson sa...

I love, love, love this idea! Thanks!

himlen runt hörnet sa...

Åh! I like! Kanske blir något liknande här hemma också! Underbar inspiration!

Kram Kimmie

Alberte sa...

Susanne, det er så vakkert!

Cindy sa...

Hi Suzanne,
What a SwEeT idea! I love it!
Hugs, Cindy

sara sa...

creative as usual! love this :)

Elina sa...

Fiffigt!

Carola -nyaTrender sa...

Jätte fint och vilken rolig idé!

. sa...

Cool idé, väldigt typiskt dig.

A piece of Asia sa...

Fin idé, kanske dags för mig att leta fram det gamla spelet Alfapet från gömmorna:-)
Kram

Mia sa...

Åh vilken rolig idé med tavlan, ett bra tips. /M

mammaxtre sa...

Men vilken rolig idé. Hur fint som helst blev det. Nu vill jag också:-)

Casa e Cose sa...

Ah vad klurigt! Super!

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Verkligen super fint =)

Har lite alfapetpyssel i min blogg om du vill se...7

Karoline

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin