tisdag 20 april 2010

Easyliving my way...

Nu börjar bitarna falla på plats!
Jag vet precis hur jag vill ha det, men inte alltid lätt att få till det precis som man tänkt sig när man bara använder sig av det man redan har hemma...
..................................
Nu är jag inne på en som jag kallar det easyliving-känsla. Ingen massa krångel utan enkelt och mysigt. Lite grann som ett amerikanskt beachhouse. Det enda jag saknar nu är en stor gammal och lagom sliten surfbräda att luta mot väggen. Någon som har en på lager? *fniss*
Jag får nog klara mig utan surfbrädan tyvärr. Har ju faktiskt inte så stor användning av den här ute på åkrarna heller...
..................
I´m almost done refurnishing our tv-room now... I´m after like I call it,  easyliving-feeling. Almost like a beachhouse. I only miss one thing now, a nice oldlooking surfboard leaning against the wall. Wouldn´t that be something out here one the countryside??
Atleast something for the neighbours to gossip about... *giggle* Have a great day! See you later alligators...

Puss & kram hela daan!
Susanne

21 kommentarer:

me and alice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nice!
/B

beate sa...

susanne! du har det så kult!
takk for inspirasjon!

nyt dagen
klem beate

Anonym sa...

WOW!!
I really really love your taste, your style and your pictures....if I moved in I wouldn't change anything (and that means something, if you asked my ailing husband... ;-) )!

Thanks for writing in English as well!

Inspired greetings from Germany,

Catalina

Hem och Lycka sa...

Å så snyggt!

kram Mia

Fru Tankefull sa...

Hei! Nå er det tydeligvis altfor lenge siden jeg stakk innom deg sist. Mange innlegg jeg har gått glipp av, men nå er jeg oppdatert:-)
Så herlige greier du fikk med deg hjem fra USA!
Jeg elsker kanel, og når vi skal til NY i høst skal jeg sannelig få kjøpt en slik tannkrem:-)
Tirsdagsklem fra meg

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Susanne,
I love "Easy living your way"- jag är också den som faller för "skruttbåten" och de där tilltufsade och ärgade sakerna... du har verkligen fått med dig hem en massa spännande saker från er semester som verkar ha varit toppen! Jag blir alldeles knäsvag när jag ser bilden på alla tryckbokstäver - "VILL HA" de är så läckra...

Ha det gott, hälsningar Monica

(eddas) sa...

Stilig....har en slik treramme jeg og:)
ha en god dag
eddaKlemmer til deg

me and alice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vintage House sa...

Tycker du har fått till en härlig känsla.
Tyvärr har jag bara en longboard i källaren, tyvärr ny.
Ska visa min man detta inlägg han hade helt hållt med dig om surfbrädan..
ha en härlig dag
sandra

Vida sa...

herregud Suss vilken känsla din bild förmedlar...ser helt ljuvligt ut...

jag följer dej här nästan varje dag och tycker att du har en helt underbar känsla för detaljer - så när kommer boken med dina bilder??

kram Vida

Körsbärsgården sa...

Hej Susanne!

Kanske ett par gamla åror kan ersätta surfbrädan? Marint som marint? Jag har ett par gamla åror lutade mot en vägg sommartid och fick i skrivande stund en idé om att det nog skulle vara snyggt att hissa upp en i taket och hänga korgar på. Tror inte man kan få för många korgar, utom möjligen då det kommer till förvaringen. Tror år-idén tål att tänkas på! :)

Lycka till vidare med ommöblering och andra vårsysslor!

Middagshälsning från Karin

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Gillar verkligen din "nya" stil!
Smakfullt, som ger precis en sån easy living känsla du skriver om.
Ha en fin dag!
Kramis Milla

Fröken Piff sa...

Fantastico! Tror ingen kan matcha som du:)

Kram Charlotte!

Millygarden sa...

Halloj där Susanne,

Du fixar och donar och det blir ju så fint och personligt...Snyggt! Snygg lampa den liknar dom jag har.

Kram Marina

Annika sa...

Blir så fint! Följt din blogg länge nu, så inspirerande. Åkte iväg till Rusta och köpte däckkorgar för fulla muggar efter förra inlägget...!
Annika

Villa König sa...

It looks great! Hugs Yvonne

Sussi sa...

Känner igen det där att man vet hur man vill ha det, men det är ju inte bara att gå ut och handla nytt...utmaningen är att få till det med det man redan har. Ska bli spännande att se resultatet!
Och du...om det duger med gamla vattenskidor så kan jag erbjuda ett tiotal...vi har garaget fullt! :)

Kram
Sussi

Kullan Pullan sa...

Hej Suss i svängen!
Här är bara easysleeping, är sååå trött, har sovit soffa redan en gång idag. Hur hinner du allt??? Ja....just det, din stoppkloss är ju på resande fot.
Your the best!
Puss från Vägbomspullan

Christine sa...

Hei Susanne!

Har fulgt bloggen din lenge, men tror ikke jeg har lagt igjen kommentar før... ;o) Jeg digger stilen din og du byr alltid på så fine bilder. Lurte på om du har noen gode tips til loppis/antikvitetsshopping i New York? Skal dit om et par uker, og skulle gjerne hatt noen tips... Ha en fin kveld.

Klem Christine

sanne sa...

Min son har en en cool gammal surfingbräda på sitt rum...... tror du han märker om den helt plötsligt är borta en dag, haha.
Sanne/kungkarusell.se

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin