måndag 24 mars 2008

Åh, en sån dag!

I dag har det varit underbart här. Vindstilla och solsken hela dagen... Min goa granne ringde och undrade om jag ville följa med på en ridtur. Det tackar man inte nej till. Fast det var några år sedan man satt på hästryggen. Det kändes inte så, men det kommer garanterat att kännas i morgon bitti när jag kliver ur sängen...*fniss*

Knåpade ihop lite trådbokstäver häromdagen... Nu börjar man verkligen känna att det är vår i luften. Dagarna är längre och ljusare och när solen är framme är det betydligt varmare.Till och med mina pelargoner har börjat skjuta i väg! Är det nu man ska plantera om dom tro?

Här är en liten smygtitt! Skrubben är färdigmålad! Det är nu det roliga börjar... Tar nog några dagar innan alla kläder och olika krokar och speglar har hittat dit dom ska! Den lilla klänningen sydde min mamma till mig när jag var 2-3 år. Alice hade den också i den åldern...


Längs med hela den ena sidan i skrubben är det långa härliga hyllplan. Ni kan tro att det var mycket hörnor och skarvar att måla...

Hoppas ni alla har haft en härlig och lugn påsk! Nu börjar vardagen igen för många. Här hemma är det påsklov för barnen den här veckan. Någon som har tips på något roligt man kan göra??? Det blir ingen skidåkning eller liknande eftersom sonens knä inte är riktigt bra ännu, men någon tur till badhuset blir det i alla fall och kanske något biobesök...

Kram /Susanne

50 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej!!

visst är det ljust och fint ute.. ´Klockan är 18:13 och det är fortfarande väldigt ljust ute!! Barnen har gått ut i snövädret för att åka pulka de har ju inte vart bortskämda med pulka åkning i vinter direkt...
hoppas på vår igen nästa vecka..det skulle nog snöa mån-ons här!!

så mysigt det ser ut i garderoben..förstår att det var mycket jobb!! Fin klänning du har haft när du var liten.Kul att du har kvar den!!

Ha det så gott..
kram anna

Sara sa...

Vad härligt med sol, här har det varit snöoväder hela dagen. Vilken härlig skrubb och gullig klänning. Vi har också påsklov men jag har en hemtenta hela veckan så det blir fritids och dagis som får underhålla mina barn.
Sara

IKT i min vardag sa...

Skönt att någon haft sol idag iallfall, här snöar det...igen...

Nu har man påsklov i en vecka, yeahhh! Vi ska till "Lekborgen", badhuset, baka bullar, kanske åka skridskor...Det blir väl att man hinner hälften ;-)

Sedär, gillar glutten av garderoben!

Kram!

Mamma C sa...

Här har inte solen lyst. Det har vräkt ner med snö istället. Vad fint det ser ut i garderoben. Roligt med klänningen, en modell som aldrig går ur tiden.
Kram mamma c

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken enastående skrubb - så ljuvligt med alla trähyllor i vitt! Sagolik förvaring!

Kram Jes

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det ser ut att bli i garderoben! Som ni har målat!!!

Härligt med ridning och soligt! Här var det sol, barmark och grannen som eldade ris igår, idag är det en decimeter snö och massor av pulka, skidor osv ute i backen bakom huset....kontraster!

Här är det också påsklov, men jag jobbar på fritids under två dagar och då är barnen också med där. Antar att det blir en del pulka där också! Två dar ska det vara ledigt iallafall....då blir det lite shopping och resten mys!

Nu är det hög tid att plantera om dina pelargoner om du tycker att de behöver ny jord! jag fixade mina för en månad sen (men då var det inte gjort de sista tre vårarna....), och de har nu börjat ta sig bra!

Ha en skön kväll! Kram!

Husbilsresan sa...

Ja,vi har verkligen haft härligt väder....även om det varit lite kyligt.Låter roligt med ridturen.
Vilka fina bokstäver du knåpade ihop och den lilla klänningen,som både du och Alice har haft, var jättesöt.
Ha det så trevligt på påsklovet nu...en annan ska väl jobba.
Kram/Gunn

Useful Art sa...

Ja det är alltid lika härligt när man är klar med ett projekt, men ni kommer säkert på något nytt snart :)

Här i sthlm har det snöat heeeela dagen så det är riktig vinter igen, känns inte vårigt alls. Men rätt mysigt ändå.

Hoppas ni får ett mysigt påsklov!
Sara

Annika Christensen sa...

Ja våren är här också men inte som det brukar. Det har snöat hela dagen nästan. Fast ljuset finns iallfall.
Snyggt det blir i gardroben.
Ha det bra
Annika

P-lina sa...

Hej igen!
Så härligt att ni fortfarande har vår....här är det rena rama vintern. :-)
Vilken söt kanin du har Alice, vi hade också en dvärgvädurskanin men tyvärr så fick vi göra oss av med den(ge bort den) då ingen av oss hade tid med den. Men den var verkligen sööööt.....
Skönt att ni är färdiga med garderoben.Jag har inte gjort nåt nyttigt alls den här helgen...har bara slappat. :-)

Ha det bra !!!!Kram på er!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det ser ut i skrubben! Härligt med en rymlig, ljus garderob!
Så söt klänning! Den har du väl framme?
kram.

Ann-Catrin sa...

godkväll vännen
vad ni varit duktiga.. och oj vad härligt med så mycket plats för alla kläder.. det önskar jag mig oxå.
här har det bara snöat och snöat hela dagen..hua.
skönt att åka iväg en sväng faktiskt.
men dina pellisar.. det andas vår dom..och din fina vårskylt
många kramar a-c

Ann-Catrin sa...

godkväll vännen
vad ni varit duktiga.. och oj vad härligt med så mycket plats för alla kläder.. det önskar jag mig oxå.
här har det bara snöat och snöat hela dagen..hua.
skönt att åka iväg en sväng faktiskt.
men dina pellisar.. det andas vår dom..och din fina vårskylt
många kramar a-c

LantlivsAnette sa...

Joo du..nog kommer du att känna av den ridturen i morron..jag vet..alla muskler kommer att kännas..
Men vad du har varit duktig med penseln..jisses det var mycket att måla..men såå himla fint det har blivit,nu blir det en fröjd för er att gå in där och hämta kläder och annat...
Här har mina döttrar också Påsk lov till veckan..jag jobbar så dom får klara sig själva...
Kram Anette

faire un songe sa...

Beautiful pictures, home and blog!! Greets Hetty Holland

Linneagården sa...

Å, vad härligt att få rida. Det var fler år sen jag satt på hästryggen.
Så den orangeröda skrubben är vit nu. Den blev fantastisk.

Ha en fin kväll /madelene

Maria sa...

Lækker garderobe :-)
Det er jo enhver piges drøm, og sikke et arbejde du har lagt i det. Det kan man allerede fornemme. Glæder mig til at se resten.

De "vår" bogstaver var bare fine. Lette og luftige, ligesom våren.

Klem Maria

hemtrevnad marie sa...

SÅÅÅ fräscht det blev!!!
Här snöar det för fullt....
Barnen här har också påsklov denna vecka, man kunde tro det är jullov!
Kraaam

Unknown sa...

Va fint det blev, jag har kikat på eran sida länge! Helt otroligt söt klänning. Med anledning av ditt förra inlägg vill jag bara säga att näst efter hästar så luktar kaniner hur gott som helst! Fick ta bort min lilla dvärgvädur Greta 6 år för ett par veckor sen, jag saknar henne. Din kanin är jättefin. Pia

Thyrasgård sa...

Hej
tack - vilka snälla ord du kommer med. Blir ju rent skenerad. SÅ mysigt det låter med ridning i Dalarna! Här har det varit riktig kramsnö idag så hästarna har gått på styltor... Var insöad halva dan tills grannen som har hjullastare kom och räddade oss. Ska strax lägga ut bilder på Bloggen så får du se på kaoset!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Anonym sa...

Så heldig du er som har en slik nabo som inviterer til ridetur, jeg har heller ikke ridd på maaange år, så det hadde jeg nok merket i kroppen da ja ;) Jeg har tatt mine pelargoner opp fra kjelleren nå, og lurte på det samme, blir spennende å se om de klarer seg! Ha en fin uke :) Synnøve

lottens vita och gröna sa...

oh ad härlig dag du haft! så du kommer att gå som machhaen i morrn då, hihi! vi har också påsklov denna vecka, vi ska till simhall med hela unghögen + ett antal kompisar till barnen, vi får väl se hur det går med gustav, han är ju bara 5mån så jag måste nog köpa specialar brallor...oh vilken garderob, du har bergis hur vackra kläder som helst med, kul att se en smygitt! varmkram i kylan! lotten

Anonym sa...

Hej!
Vad fint det blev i garderoben. Vad gör du med dina pelargoner? Mina vill inte växa, de ser bara små och sköra ut. Man kanske ska sätta upp en sån där fin skylt som det står vår på så att de fattar att våren är på gång =)
Ett tips på aktivitet är en tur till City Bowling, roligt för både vuxna och barn =)

Hälsningar
// Nilla

vitating sa...

Jaha, så nu finns det inte längre någon pest hemma hos er, så underbart!! Jag har gått om det om du vill ha, hi hi...
Mina vårkänslor försvann i snödrivorna :-(
Ha en mysig påsklovsvecka!
Kramiz Vitating

Who is Sophie? sa...

Ni måste baka! När jag var liten älskade jag när mamma ställde till med kaos i hela köket och vi barn fick hjälpa till (för att inte tala om att provsmaka smeten).
Kolla gärna i min blogg. Jag jobbar som inredningskonsult och har äntligen (efter många påtryckningar) fått igång en egen blogg sedan en tid tb.
Kram

ColonialEast sa...

Vad härligt att det är vår hos dig! Här i Stockholm är det rena vintervädret! Snön yr och det har varit riktigt kallt.

Kannor och karaffer sa...

Åh vad fräscht med vitt i skrubben - kul att sätta igång och fixa sen.

Söt klänning kul att ha kvar från när du var liten och sen kunna ha det till dina barn....gulligt.

Du är en stor källa till inspiration - stort tack för det.

Ha det gott!
Ann

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vädret har verkligen varit toppen här i dalarna, aningen kyligt bara.
Ser ju hur fint ut som helst i er "nya" klädskrubb..blir ju lite avis..önskade jag oxå hade så där fint.

Kram till er från Benita

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!
Vad fint det ser ut nu när det är ommålat! Vilken skillnad, måste vara en underbar känsla.
Jasså, du rider... Vad kul! Hoppas dock att du kan gå idag, och att du slipper se ut som John Wayne... Det skulle väl se ut i simhallen... :-)
Jag ska också plantera om mina pelargoner nu i dagarna. Hög tid...

Ha en härlig dag!
Kram Hanna

P.s Tyckte att det var otrevligt väder igår jag.... Det blåste småspik här kändes det som..

Helena Dovier sa...

Vad duktig du har varit med målandet, och vad ljuvligt det måste vara att få ett så fint förråd! Här i Göteborg är det snökaos i dag, men som tur är jobbar jag hemifrån och det är jag glad för just nu. Hoppas att ni får ett skönt påsklov!
Kram från Helena

Lina sa...

Så duktig du varit med penslen! Själv började jag måla ett bord som jag skall ha i hallen..... Snö... Kunde det inte kopmmit för någon månad sen??? Ha en riktigt bra tisdag

Maria sa...

Skall bli spännande att se! Där jag bodde tidigar gjorde jag så fint i garderoben, det är snart dags för garderoben här hemma att få sig en makeover, resten utav huset är ju klart!

Lavendel & Romantik sa...

Väldigt snyggt målat kul med en snygg gaderob......Snygga bokstäver också....Kram/Majsan

Living by Milla sa...

Det blev superfint i garderoben,vilket lyft ! Och klänningen var himla gullig.

Det blir lugnt för vår del den här veckan..sonen har inte riktigt tillfrisknat sen förra veckan och igår insjuknade även dottern i 40 graders feber och hosta. :-( Känner mig lite risig jag med...
Hoppas ni kommer på något roligt att göra på påsklovet!

Kram Camilla

Anonym sa...

Vilka fina tråd bokstäver : ) Och vad härligt med så mycket förvaring!! Kommer att bli jätte fint i er nya garderob.

Kram Maria

Helene på Rörvik sa...

Så söt liten klänning:) så duktiga ni har varit med målandet roligt att få göra iordning. Ha en fin dag!
Kram Helene

Sanny och Helena sa...

Vad fint det blir och vilken söt klänning. Jag får lite vårkänslor när jag tittar in hos dig, men utanför mitt fönster är det vitt, vitt vitt av snööööööö :)
Kram Helena

Majas mammelucker sa...

Hej Susanne!
Men oj vad du legat i..det blev jätte fint..ja nu har påsken dragit förbi nu väntar man på lite vår och värme..här har mina barn oxå påsklov men dom får roa sig själva...dom går på stan och tittar och fikar med kompisar..
Ha en skön kväll..Kram Maria

Livet i Gläntan sa...

Detta var en ny blogg för mig. Vilket härligt hem du har och vilken söt "liten" kanin ni har. Själv har jag också en lite kanin, dock i mindre format. Min Alfons väger knappt ett kilo och är en mini-hermelin. Är det ok om jag länkar din blogg från min sida? Ha en mysig kväll. Kram jessica

Annas skattkammare sa...

Härligt med solsken och ridtur! Här har det mest varit snökaos och en massa minusgrader den sista veckan. Fint trådpynt du gjort. Och klänningen var ju ursöt! Kram /Anna

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Visst börjar det bli dags att planter om pelargonerna, och vad fint det blir i garderoben. Kram Annika.

Millygarden sa...

Fint trådpynt du gjort..enkelt och snyggt. Men vilken söt klänning..roligt att ha minnen kvar från sin egen barndom! Mina tjejer har haft kläder som jag har kvar sen jag var bebbe....

Trevlig Kväll
Marina

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne & Alice!
Trådslöjden är jättefin..så skir och mysig!
Garderoben eller skrubben som du kallar den är ljuvlig..! Älskar vitmålad pärlspont :)
Klänningen såå charmig, kul att du sparat den!
Kram
Mia

MormorRuthsAnn sa...

Åååhhh, vad härligt med en ridtur, men man intar en Zeb Macahan look ett par dagar, det gör susen för innanlåren....hihi

Vad härligt vitt det ser ut i er "nya" garderob. Det blir säkert underbart fint där inne! Som allting annat gör hos dig.

Ha en fin sportlovsvecka med barnen! Kanske bowling...
Kram Ann

Marie sa...

Skrubben ser helt underbar ut i sin nya vita färg, kan tro att det tog ett tag att måla den. Klänningen är jättesöt, vad kul att du har kvar den!

Trevlig kväll!
Kram Marie

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å så fint med snirkligt "vår". Blev genast sugen på att göra nåt liknande :) Och va härligt det är med rutigt och prickigt!! Nej, måste kolla på bilderna igen. Så fint! Ha det gott! Kram Kerstin. Ps. Evert verkar helgo. Saknar verkligen kanin..

Flickan på landet sa...

Åh vilken söt klänning och galgen också, nu blev jag inspirerad till att försöka mej på en galge :-)

Kan tänka mej att klädrummet blev snyggt!Det är tacksamt med bra förvaringsutrymme!
Kram

Anonym sa...

Jaa du måste plantera om NU och efter ca tre veckor kan du börja gödselvattna.
Vilken fin trådslöjd men framför allt vilken mysig garderob......

Det är så fint och kul med sådan klänningar som man själv har haft och sedan barnen, superdekorativt.
Ja då får ni väl bjuda in gästerna i garderoben nästa gång då :))
Kram Lena

C De-sign sa...

Så fint du har målat!!! Roligt att du har den lilla söta klänningen kvar! Ett litet tips: Utlottning inne hos mig! Välkommen!
Kram fr C

kullervilla sa...

Vilken härlig blogg du har, vi kommer att titta in många gånger :=)
Så läckert med era namn i garderoben

Kramiz //kullervilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin